Friday

Saya perlu awak


Awak,

bila kita tua nanti
masih mahukah awak cium dahi saya?
masih mahukah awak pimpin tangan saya?
masih mahukan awak cium jari jemari saya?
masih mahukah awak temani tidur saya?

Awak,

bila kita tua nanti,
adakah awak masih orang yang sama imamkan solat saya?
adakah awak masih orang yang sama walikan anak anak kita?
adakah awak masih orang yang sama melihat saya pejam mata?

Buat awak yang menanti saya,

Saya tidak sempurna. masih banyak yang perlu saya belajar. saya perlukan awak untuk jadi tongkat dan bahu saya. saya perlukan awak menjadi imam saya. saya perlukan awak untuk menjadi guru saya.

Awak yang sedang menanti saya,

Saya di sini menanti hadirnya waktu. Persiapkan diri agar kembali mendapat restu. saya tahu bezanya kisah kini dan dahulu. harap awak beri peluang untuk saya menjadi diri yang baru.

Buat awak yang sedang menanti saya, moga ketemu kita dalam tahajud cinta 

No comments:

Post a Comment