Friday

Penilaian Aku Tentang Filem Ombak Rindu

 
Aku terasa nak nangis tengok cite ni tapi aku cover la..malu la kalau lelaki sebelah aku dengar kan?Hehehe... :)
 
Bagi aku, filem ni memang terbaik sebagai penutup tahun 2011.Filem arahan Osman Ali ini penuh emosi, melodrama, melankolik, tragis, ganas, menyayat hati, asyik dan macam2 aku rasa.Lawak pon ada selit skit. Latarbelakang pon cantik dengan suasana kampung, sawah padi, ladang teh dan ombak laut.
 





1. Watak Aaron Aziz ni sangat best menyentuh jiwa aku..romantik habis..untung la Aaron dapat peluk Maya, Lisa & Julia. "Kalau aku nak, ko kene bagi" hehehe....

2. Maya Karin a.k.a Izzah jadi awek kampung bertudung yang baik mmg superb. Nampak naif sangat dia ni. Tapi Maya nampak dah tua la pulak.

3. Lisa Surihani a.k.a Milah Amylia pegang watak sangat GARANG dalam filem ni. Pertama kali aku tengok Lisa pegang watak mcm ni. Nampak pelik lah aku rasa bila tgk mimik muka Lisa terpekik dan marah2 mcm tu.

4. Bront memang bersahaja. Aku suka style lakonan dia ni.
 
5. Lagu tema OMBAK RINDU memang sesuai, walaupon banyak kali ulang dalam filem ni, still best dan kene pada tempatnya..

6. Part aku takleh lupa masa Aaron n Maya nikah, hantaran JAM TANGAN. 1 panggung gelak.
 
7. Ending part Zaidi Omar tu mula2 sedih... tetibe jadi klakar plak. Haishhh orang tua ni.

Cukup2 la aku komen setakat ni. Korang p layan sendiri kat panggung mana2 yang berhampiran dengan rumah korang ok? (dah macam promote pulak..hehe). Aku pon nak layan sekali lagi nanti. Takmau nangis ye...Korang takkan menyesal macam tengok filem Lagenda Budak Setan aritu.

No comments:

Post a Comment