Friday

Bila diriku tak dihargai


Keadaan sekeliling membuat aku cepat terasa,membuat aku cepat sensitif. Keadaan sekeliling juga membuat aku rasa seperti tak dihargai juga selalu mengguris hati aku. keadaan sekiling juga sering membuat aku sedar siapa teman, siapa sahabat dan siapa kawan.Maksud berbeza semua tu.Keadaan sekeliling menyebabkan aku hilang pertimbangan,membuat aku rindu kenangan silam.Keadaan sekeliling juga membuat aku rasa seperti ditindas,tidak pernah cuba untuk bertolak ansur dengan aku. keadaan sekeliling membuat aku rasa putus asa selalu membuat aku menangis. Keadaan sekeliling membuat aku tersenyum dalam kepuraan. Keadaan sekeliling membuktikan pada aku yang dunia ini kejam. Keadaan sekeliling membuat aku hidup terseksa..aku penat berkorban. Berkorban dan terus berkorban tanpa pernah dihargai. Aku diam bukan tandanya aku suka. Aku diam bukan tandanya segalanya baik, tapi diam aku supaya orang cuba melihat pengorbanan dan punya sedikit belas, tapi apa yang aku dapat? Hanya cemuhan yang aku terima. Pedih. Sakit.Segala penat lelah,tidak pernah dihargai…..

No comments:

Post a Comment