Thursday

Doa Seseorang Dikala Kesepian...

Dengan Nama ALLAH Yang Maha
Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya ALLAH………
Seandainya telah Engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya
Dengan hatiku
Titipkanlah kebahagian
Antara kami
Agar kemesraan itu abadi

Ya ALLAH………
Ya tuhanku Yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari
Hidup ini Ketepian yang sejahtera
Dan abadi
Maka jodohkanlah kami.

Ya ALLAH………
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari
Pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Ya ALLAH…Ya Tuhanku
Yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangannya jauh
Ke dada langit hilang
bersama senja nan merah
agarku sentiasa tenang
walaupun tanpa bersamanya.

Ya ALLAH yang Tercinta
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah
Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik
Buat hamba-MU ini

Ya ALLAH…….
Cukuplah Engkau sahaja
Yang menjadi pemeliharaanku
DiDunia dan Akhirat
Dengarlah rintihan hamba-MU
Yang lemah ini


Ya ALLAH……….
Janganlah Kau biarkan diri ini
Sendirian di dunia
Mahupun di Akhirat kelak
Menjuruskan aku kearah
Kemaksiatan dan kemungkarn
Maka kurniakanlah aku
Pasangan yang BERIMAN……
Agar aku dan dia sama-sama dapat
Membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhoi
Dan kurniakanlah padaku keturunan
Yang soleh dan solehah

Ya ALLAH
Berikanlah kepada kami
Kebahagiaan
Di dunia dan akhirat
Dan peliharalah kami dari
Azab api neraka……
Amin ya rabbal alami

No comments:

Post a Comment